Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdyby měly taxi rozumné ceny, tak si zákazník vybere toho, kdo přijede dříve -protože "čas jsou peníze". Ale když mají cestu na letiště 5x dražší, tak mi ukažte toho blba, který pojede taxíkem, když ví, že existuje i levnější varianta!

0 0
možnosti

L84u67m20í27r 27T77i11e26t41z

19. 9. 2017 15:48

Jako jedinou možnou příčinu tak velkých protestů pražských taxikářů je to,že by mohli přijit o ty jejich cizince odírací jízdy,kterými nám dělají ostudu po celém světě.

2 0
možnosti

J71a16n 46R14i37c61h63t35e84r

19. 9. 2017 14:19

Nějak mi uniká, proč se pořád mluví o spolujízdě. Uber je normální firma mající za cíl vydělávat peníze.

Pod pojmem "spolujízda" si představím dohodu dvou lidí typu "hele, ve čtvrtek jedu do Brna, přispěj na benzín a hodím tě tam".

Řidiči Uber si tím často normálně vydělávají, to už není spolujízda. Nebo snad při spolujízdě běžně přispějete na benzín platební kartou? Nebo vám ten řidič vystaví fakturu?

Cestujícího to třeba zajímat nemusí, chápu, že spoustu lidí zajímá jen cena. Skutečností ovšem zůstává, že jezdit jako řidič Uber je opravdu nelegální práce. Až budou muset z výdělku platit daně a zdravotní pojištění, taky zvednou ceny.

1 4
možnosti

J24a95n 32R98i21c75h43t51e25r

19. 9. 2017 14:23

A to, mimochodem, nemluvím o tom, že nabízejí řidičům operativní leasingy na auta, to už opravdu nepřipomíná "spolujízdu".

0 0
možnosti

Jsem zvědav , pokud dojde k oznámenému zablokování silnic v Praze, jak se zachová magistrát. Jestli pani primátorka bouchne do stolu ,resp. stáhne čumu a ve všem ustoupí. Jen podotýkám, že jsem taxíkem jel asi jen jednou a to nikoliv v Praze.

0 0
možnosti

UBER se prezentuje jako spolujízda a možnost dosahovat vedlejšího příjmu. Bohužel realiza je taková, že spousta UBER řidičů to má jako HPP a v tom případě se, dle mého názoru, stávají plnohodnotným taxi a měli by splňovat stejné podmínky jako taxikáři (nemyslím taxametry, protože ty se dají nahradit jinými způsoby měření, ale pojištění, znalost místopisu atd).

Ale je pravda, že taxikáři si za svou pověst můžou (i když samozřejmě budou tvrdit, že to je pár excesů, které způsobují jednotlivic) a tím nahrávají UBER i jiné konkurenci. Navíc když potkám na cestě taxikáře, většinou jede dost nevybíravě a předpisy pro něj, zdá se, neplatí.

Co se týká samotného UBER - ten v dnešních podmínkách bude žít tak dlouho, dokud mu budou věřit investoři. Není na burze, takže nemusí zveřejňovat své výsledky hospodaření, ale se ztrátou téměř 3 miliardy dolarů za rok 2016 a 1,35 miliardy dolarů za 1-6/2017 to bez stálého přílivu peněz od investorů nezvládnou (údaje mohou být ještě horší). A když si vezmeme, že tržba za 1-6/2017 byly 3,25 miliary dolarů je ztráta opravdu veliká (i po úsporných opatřeních, které tento rok zavedli). Mimochodem management nezveřejnil ani dlouhodobý výhled, kdy by společnost mohla začít vydělávat.

1 0
možnosti
Foto

Já si myslím, že pražští taxikáři mají smůlu v tom, že mají (vlastní vinou a oprávněně) tak ukrutně špatnou pověst. Protože jinak mají v podstatě pravdu.:-)

1 1
možnosti

T83o74m62á88š 38Z46m64e66k

19. 9. 2017 12:08

Uber ale dává účtenku. Elektronicky, kde je jasně uvedeno, odkud kam jsem jel, kolik jsem najel a kolik to stálo.

Na začátku jsem se rozhodoval mezi Uberem a Liftago

Dal jsem šanci oběma.

Jeden týden jsem z Václavského náměstí domů jel Uberem a druhý týden jsem zkusil Liftago.

Výsledek je takový, že ačkoliv mi aplikace Liftago říkala, že moje cena bude 170 Kč, zaplatil jsem nakonec 270 Kč.

S Uberem moje cena měla být 170 Kč a zaplatil jsem 170 Kč.

Docela velká prča je v tom, co taxikáři křičí, že s Uberem jsem měl větší taxu na km. Divný, ale i tak to bylo levnější. A jak vidíte, tak ten rozdíl rozhodně není nástupní taxa, kterou ještě taxikáři platím.

Takže sorry jako, ale pohodlnost, příjemnost řidičů Uber a cena, rozhodují.

7 0
možnosti

J88a84n 69P93a93v70e35l

19. 9. 2017 10:43

Uber vs taxi máte boj prohnilý vs prohnilý. Uber má právdu, že taxikáři a systém okolo nic je zkostnatělý v devadesátých létech (přinejlepším). Nicméně, taxikáři také mají pravdu, že Uber je na štíru nejen s placením daní, ale i dalšími regulacemi. To samé platí i pro hotely vs AirBnB

1 2
možnosti

Pokud UBER funguje tak, jak je zde popsáno (https://www.uber.com/cs-CZ/ride/how-uber-works/), je to pro klienty (zejména zahraniční) nejlepší možný způsob, jak se nenechat taxikářem okrást. A že se nám pražští taxikáři postarali o pověst šejdířů, to je holá pravda.

12 0
možnosti

V tom máte pravdu, nicméně je věcí Magistrátu, aby je kontroloval a pokutoval a popřípadě odebíral licence.....Podle mě, pokud se tím řidič UBERU živí, tak by měl splňovat stejné podmínky jako řidič klasického TAXI. Stejné jako u airbnb - pokud se tím podnikatel živí (není to příležitostný pronájem a pronajímá třeba 5-6 bytů), tak by měl splňovat stejné podmínky a normy jako provozovatel penzionu nebo hotelu.....

2 1
možnosti

většina pražských taxikářů žije ještě ze vzpomínek na období před 1989, kdy taxikář a pingl byla profese veksláků...a tomu odpovídá jejich styl chování a "podnikání". Na menším městě se s tím nepotkáte

11 0
možnosti
Foto

Ano za komunistů Bývali taxikáři takovou šlechtou. Ale ono už je to skoro 30 roků a ti mladí co se dnes perou si za komunistů hráli v uhláku na horníky.

2 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1245x
Pracuji, vychovávám děti, cestuji a občas reaguji na hlouposti a nespravedlivost.

Seznam rubrik