Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Vidíme zárodky technologické, průmyslové revoluce 4.0. Staré zkostnatělé systémy se bouří a silou se snaží zachovat "status quo". Je to prohraný boj, buď se přizpůsobí, nebo zaniknou, jiná možnost není. Systém z doby pevných linek, radiových vysílaček a telefonování na dispečink je odsouzen k zániku.

Politici jsou, jako obvykle, úplně mimo a řeší komu kolik před volbami nasypat, ale ani jedna strana nemá výhled na změnu legislativy reagující na raketový nástup nových technologií.

UBER, nebo Airbnb jsou první nesmělé vlaštovky a to si pište, že brzo potká revoluce 4.0 každého z nás, kdo pochopí radikální změny a místo protestů a "rozbíjení strojů" změní svůj život a přizpůsobí se, ten vyhrál a bude se na zuřivce dívat jako na neandrtálce.

7 0
možnosti
Foto

UBER není žádná nesmělá vlaštovka. Už před padesáti lety zkoušeli malé firmy něco podobného na Západě. Také se to jmenovalo spolujízda ale místo internetu fungoval obyčejný telefon Bylo to v zásadě naprosto totéž.

Menší vozy, řidiči bez zkoušek a z toho plynoucí vyšší zisk a samozřejmě i nižší ceny pro zákazníka

0 0
možnosti
Foto

Všude ve světě je taxislužba pod dozorem měst, městské správy a ta většinou reguluje počet taxíku počtem vydaných licenci.

Takže tam, kde jsem to znal, tedy v západním Berlíně, bylo těch licenci 5000 a zvýšení o dalších 500 tak naráželo na odpor.

A licence není nějaký papír o tom že dotyčný umí jezdit autem. Je to placka která má určitou hodnotu. V New Yorku to kdysi bylo 40.000 dolaru a ten kdo nemá na autě placku nesmí jezdit.

Ovšem po převratu v roce 89 jsme přebrali mnohé, toto však ne. Takže taxíků je nadbytek, nedokáží se pořádně uživit a do toho teď ještě UBER.

Tak se nedivme.

1 0
možnosti
Foto

Jde o monopolní výsadu, kterou dříve uděloval král, dnes ti co vládnou. Je hloupost něco násilím omezovat, protože jedině konkurence dokáže stlačovat ceny a rychleji reagovat na přání zákazníků.

5 0
možnosti

Surová pravda o současném "kapitalismu" a "tržní společnosti".

Přes ingerence státu však cesta nevede. Lidi se musejí přizpůsobit, a to jak na straně poptávky, tak i na straně nabídky. Taová ekonomika by se měla učit na základce. Díky, pane Malý.

2 0
možnosti
Foto

Většina kapitalistických měst taxíky tvrdě reguluje

2 0
možnosti
Foto

Už dnes mohou taxikáři používat konkurenční platformu Liftago. Problém vznikl v tom, že aby je mohl systém ždímat, vytvořil jim určitou monopolní výsadu. Proto se dnes taxikáři bouří, protože jim stát tuto monopolní výsadu nedokáže ochránit.

0 0
možnosti
JR

J69a10n 63R59i93c82h70t15e23r

19. 9. 2017 14:09

Taky ji skoro všichni využívají.

0 0
možnosti
Foto

To už je druhý článek dnes na toto téma, a zatímco v diskusích na hlavní straně to poměrně stříli, tady je ticho po pěšině. Jakoby se páni a dámy diskutéři a diskutérky báli sdělit svůj názor

0 0
možnosti
Foto

J33a64n54a 75M26a11j61o53v77á

18. 9. 2017 23:46

Nebo jsme se už prostě vykecali v jiných diskusích.

2 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1245x
Pracuji, vychovávám děti, cestuji a občas reaguji na hlouposti a nespravedlivost.

Seznam rubrik