Děkujeme za pochopení.
J14i11ř44í 60K12u63č73e47r97a
Vidíme zárodky technologické, průmyslové revoluce 4.0. Staré zkostnatělé systémy se bouří a silou se snaží zachovat "status quo". Je to prohraný boj, buď se přizpůsobí, nebo zaniknou, jiná možnost není. Systém z doby pevných linek, radiových vysílaček a telefonování na dispečink je odsouzen k zániku.
Politici jsou, jako obvykle, úplně mimo a řeší komu kolik před volbami nasypat, ale ani jedna strana nemá výhled na změnu legislativy reagující na raketový nástup nových technologií.
UBER, nebo Airbnb jsou první nesmělé vlaštovky a to si pište, že brzo potká revoluce 4.0 každého z nás, kdo pochopí radikální změny a místo protestů a "rozbíjení strojů" změní svůj život a přizpůsobí se, ten vyhrál a bude se na zuřivce dívat jako na neandrtálce.
J75i11ř82í 26H12e36r84m17á33n47e51k
UBER není žádná nesmělá vlaštovka. Už před padesáti lety zkoušeli malé firmy něco podobného na Západě. Také se to jmenovalo spolujízda ale místo internetu fungoval obyčejný telefon Bylo to v zásadě naprosto totéž.
Menší vozy, řidiči bez zkoušek a z toho plynoucí vyšší zisk a samozřejmě i nižší ceny pro zákazníka
J11i50ř84í 45H91e36r48m97á80n69e46k
Všude ve světě je taxislužba pod dozorem měst, městské správy a ta většinou reguluje počet taxíku počtem vydaných licenci.
Takže tam, kde jsem to znal, tedy v západním Berlíně, bylo těch licenci 5000 a zvýšení o dalších 500 tak naráželo na odpor.
A licence není nějaký papír o tom že dotyčný umí jezdit autem. Je to placka která má určitou hodnotu. V New Yorku to kdysi bylo 40.000 dolaru a ten kdo nemá na autě placku nesmí jezdit.
Ovšem po převratu v roce 89 jsme přebrali mnohé, toto však ne. Takže taxíků je nadbytek, nedokáží se pořádně uživit a do toho teď ještě UBER.
Tak se nedivme.
F14r30a45n76t15i84š98e42k 69K70š21í96r
Jde o monopolní výsadu, kterou dříve uděloval král, dnes ti co vládnou. Je hloupost něco násilím omezovat, protože jedině konkurence dokáže stlačovat ceny a rychleji reagovat na přání zákazníků.
S41t41a85n44i78s96l26a19v 51Š31e58v40e63č26e98k
Surová pravda o současném "kapitalismu" a "tržní společnosti".
Přes ingerence státu však cesta nevede. Lidi se musejí přizpůsobit, a to jak na straně poptávky, tak i na straně nabídky. Taová ekonomika by se měla učit na základce. Díky, pane Malý.
J67i74ř24í 75H66e38r39m95á61n79e34k
Většina kapitalistických měst taxíky tvrdě reguluje
F31r10a17n89t76i80š88e52k 52K13š16í90r
Už dnes mohou taxikáři používat konkurenční platformu Liftago. Problém vznikl v tom, že aby je mohl systém ždímat, vytvořil jim určitou monopolní výsadu. Proto se dnes taxikáři bouří, protože jim stát tuto monopolní výsadu nedokáže ochránit.
M87a84r40t66i55n 93B54r68a12u45n
To už je druhý článek dnes na toto téma, a zatímco v diskusích na hlavní straně to poměrně stříli, tady je ticho po pěšině. Jakoby se páni a dámy diskutéři a diskutérky báli sdělit svůj názor
J33a64n54a 75M26a11j61o53v77á
Nebo jsme se už prostě vykecali v jiných diskusích.
- Počet článků 13
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1245x